Ultimele zile din 2015. Ultimele povești. Ultimele ore de muncă. Ultimele zâmbete. Urmează să ne revedem cu toții în 2016, după o repriză de artificii mai mult sau mai puțin spectaculoase. Parcă pe final de an se revarsă valuri de bunătate și empatie, așa că ne transmitem unii altora urări de sănătate, teancuri de bani și mese îmbelșugate, cu Colebilul la purtător.

Dincolo de clasicele petarde (pe care le urăsc din inimă), de șampania care îți strică coafura și de frigul năpraznic pe care oamenii ca mine, ce visează permanent la insule exotice îl suportă cu greu, cel mai important este ca de Revelion să fii alături de oamenii dragi ție. În pus, pentru mine este momentul unei retrospective. Ce-am făcut bine, cu ce am cam dat-o în bară, ce trebuie să schimb, cum să îmi fac viața mai frumoasă. Cum a fost, în ansambul său, anul ce tocmai se încheie. Nu te bucura prea devreme, chestiile negative le păstrez doar pentru mine. Nu că mi-ar fi rușine să recunosc unde am greșit, dar ar fi simpatic să încheiem anul într-o notă veselă! 🙂

Așadar, vom trece în revistă împreună momentele frumoase din 2015. Căci, treptat, mi-am dat seama că am ajuns să îmi măsor anii în călătorii fericite. Iar anul 2015 a fost cu atât mai special cu cât m-am trezind trăgând după mine o #valiză. O valiză plină cu #călătorii.

Anul de blogging a început în aprilie, când am dat startul cu un entuziasm molipsitor poveștilor din călătorii. Am lansat valizacucalatorii.ro cu trei articole: O zi la Harvard, Oameni ai New York-ului și Bucură-te de primăvară la Keukenhof. Au urmat, pe rând, alte povești scoase din #valiză, ajungând la o colecție de 50 de articole luuungi pe final de an. Inspirația mea a fost infinit mai mare, dar jobul meu de zi cu zi (o afacere în domeniul SSM- Securitate și Sănătate în Muncă) nu este la fel de boem și nu mă lasă să călătoresc pe alte continente cu normă întreagă.

O zi la Harvard

Oameni din New York

La sfârșitul lui aprilie, am fugit la Londra de ziua mea. Am zburdat bucuroasă pe străzi, de-a lungul Tamisei, pe lângă Big Ben si până la Tower of London. M-am pozat cu vedetele de la Madame Tussauds, l-am vizitat pe Sherlock la el acasă pe Baker Street, m-am călcat în picioare cu sute de oameni la schimbarea gărzii de la Buckingham, am savurat o porție de fish&chips și am fugit chiar și într-o excursie de-o zi la Stonehenge.

Big Ben

Londra de sus

Schimbarea garzii

Stonehenge

N-am apucat să despachetez, că am și plecat la începutul lui mai într-o altă capitală europeană: Amsterdam. Al doilea an consecutiv, așa că mă pot autoproclama expertă în Amsterdam 🙂 . Canale, lalele, biciclete, miros de iarbă, oameni nonconformiști și multă libertate de exprimare. Dacă cu un an în urmă, am făcut o plimbare în mijlocul lalelelor, la Keukenhof, anul acesta am mers într-un sătuc tradițional olandez: Zaanse Schans.

Amsterdam

Plimbare cu bicicleta

Lan cu lalele roz

Pantofi lemn Olanda

Casuta de poveste

În iunie m-am tot plimbat de pe un continent pe altul în Istanbul. M-am reîntors după mai bine de patru ani, așa că am observat toate schimbările majore. Istanbul s-a transformat într-o adevărată metropolă, dar și-a păstrat farmecul oriental. M-am plimbat cu tramvaiul roșu din Taksim, am făcut turul celor mai faimoase moschei, am băut suc de rodie, am admirat orașul din Turnul Galata, m-am plimbat cu vaporul pe Bosfor și am privit apusul roșiatic din Asia. Tot în Istanbul, am profitat de ocazie și am plecat într-o mini-croazieră în Insulele Prinților din apropiere.

Croaziera Bosfor

Aya Sophia

Tramvai Taksim

Ceai turcesc

Insulele Prinților

Tot în iunie, am dat o fugă pe litoralul vecinilor, la Nessebar. Un orășel aflat în patrimoniul UNESCO, care m-a bucurat acum câțiva ani. În 2015 i-am descoperit și plaja, despre care pot spune că am rămas plăcut surprinsă. Povestim curând despre cum stai la soare în pantă în Nessebar și de ce bulgarii pot avea meniul plin cu fructe-de-mare, la aceeași Mare Neagră.

Plaja Nessebar

Nessebar UNESCO

Pe finalul lunii iunie, am trecut din nou granița vecinilor și am sărbătorit Blue Week Festival la Ruse, împreună cu Asociația Travel Focus România și alți bloggeri de travel. Am asistat la o festivitate de pe vremea romanilor pe malul Dunării, am făcut un tur al orașului, am mers la o degustare de vinuri și ne-am răsfățat cu bucatele tradiționale ale bulgarilor.

Soldati romani Ruse

Ruse

Degustare vinuri

În iulie mi-am dat seama că mi-e dor să cutreier România noastră în lung și-n lat. Așa că am fugit în Țara Hațegului, o regiune care mi-a reîncărcat bateriile la maximum și mi-a reamintit de ce iubesc țara asta.

Țara Hațegului

Biserica Sf.Nicolae

Fructe țară

Apoi, am vizitat a treia oară un oraș de care voi fi veșnic îndrăgostită: Sighișoara. Ultima cetate medievală încă locuită din Europa mă cucerește de fiecare dată. Și se pare că nu sunt singura, căci am văzut o mulțime de străini călători prin zonă, fapt ce m-a bucurat tare mult.

Sighisoara medievala

Priveliste din Turnul cu Ceas

Sighisoara

Am încheiat luna iulie pe ritmuri de trance, la un eveniment extrem de reușit: festivalul Untold. Cu ocazia asta, am redescoperit Cluj-Napoca (pentru a treia oară) și l-am etichetat pentru posteritate drept un oraș vibrant, cu oameni minunați. Au fost patru zile memorabile, în care au urcat pe scenă artiști internaționali, precum Armin sau Guetta. De fapt, Untold nu mai are nevoie de nicio prezentare. Ne vedem acolo în 2016! 🙂

Aron Chupa

Untold semn

Fata in leagan

Cluj-Napoca

In ultimele zile din august, ne-am scos puloverele groase și am început să regretăm căldurile sufocante. Când toată lumea credea că vara s-a terminat, eu am fugit în Lefkada. Pentru că am lucrat la Christian Tour ca tour leader pe autocar către multe destinații din Grecia, am avut nevoie de o pauză în relația cu țara asta. Dar am reluat legătura frumoasă pe care o aveam și a meritat: plajele din Lefkada sunt minunate, așa că am făcut un top aici. Știu că ai citit recent despre cutremurul din insulă, în urma căruia a dispărut plaja Egremni. Eu cred că lucrurile au fost exagerate și că până la vară există suficient timp ca grecii să repare situația. Așadar, keep an eye on Lefkada!

Insula Lefkada peisaje

Kalamitsi

Vasiliki

Porto Katsiki

Plaja Milos

La sfârșitul vacanței, am făcut o vizită și în Parga. Mi-a plăcut tare mult orașul colorat de la Marea Ionică, așa că există șanse mari să revin!

Fata cu palarie

Mi-au adus o bucurie imensă în suflet toate vacanțele din 2015. Dar, recunosc, am așteptat cu sufletul la gură să plec în California la sfârșitul lui septembrie. Am călătorit pentru prima dată singură cu avionul și a fost cel mai lung zbor de până acum (aproape 14 ore)! Încă nu mi-am revenit după vacanța în Cali și mă tot întreb dacă îmi voi reveni vreodată. Căci a fost pentru prima dată când am luat serios în calcul să mă mut definitiv din țară. Clima perfectă de pe Coasta de Vest, stilul de viață american și peisajele din filme m-au cam zăpăcit și a fost tare dificil să reintru în ritmul vieții mele normale de aici. Dar, chiar dacă am hotărât să rămân, nu-mi fură nimeni amintirile minunate din L.A, San Diego, Marele Canion, Vegas, Yosemite sau San Francisco. Încă n-am terminat de scos din #valiză poveștile din California, dar la final promit că vom avea o serie frumoasă, prin care încerc în continuare să surprind cât mai mult din atmosfera și visul american.

Peisaj din California

Steaua lui Mickey Mouse

Apus în California

Marele Canion

Las Vegas semnul de la intrare

Fântânile de la Bellagio

Priveliște de sus Las Vegas

Antelope Canyon

Seqoia gigantea

Podul Golden Gate

Căsuțe victoriene San Francisco

Pe la mijlocul lui noiembrie am fugit la Bologna într-o excursie-surpriză de ziua lui Claudiu. E drept, am profitat și de oferta de 9,99 euro de la Ryanair! Și de data asta, a avut loc o premieră: a fost prima vacanță în care am plecat doar cu un rucsac. Altfel, nu m-ar fi crezut băiatul că mergem la o plimbare prin oraș cu un troller după mine și aș fi stricat toată surpriza! 🙂 Mi-era tare dor de Italia, iar Bologna a fost o destinație perfectă pentru un city-break de câteva zile. Ne-am bucurat de străduțele încărcate cu istorie, de gastronomia locală delicioasă și de…il dolce farniente!

Apus în Bologna

Bologna blogger

Mortadela Bologna

În decembrie, ne-am relaxat într-un weekend prelungit la Fundata, cea mai înaltă localitate din România. Culoarul Rucăr-Bran este una dintre zonele mele preferate din tara, așa că îmi face plăcere să revin de fiecare dată. Mai ales că luna decembrie nu adus niciun fulg de zăpadă în București!

Zapada la munte

Priveliste Fundata

Pe tot parcursul anului, mă bucur mini-vacanțe în zona Câmpulung Muscel, de unde este Claudiu. Aici găsesc de fiecare dată priveliști minunate către Piatra Craiului, multă liniște și oameni calzi. Cu alte cuvinte, aici găsesc mereu fericire.

Dealuri muscelene

Campulung Muscel

Cel mai inalt deal din tara

Muntii Fagaras

În restul timpului, rămân o bucureșteancă convinsă, care iubește din ce în ce mai mult orașul în care s-a născut. Din păcate, anul 2015 a fost și foarte trist. Dar eu încă sper că necazurile prin care am trecut cu toții ne vor trezi la realitate măcar într-o mică măsură și vom vedea schimbări care să conteze cu adevărat. #colectiv

Bucuresti de sus

Overall, anul 2015 a fost generos cu mine. M-a luat de mână și mi-a arătat drumul spre casă. M-a susținut din culise și m-a încurajat în momentele dificile. Mi-a adus în cale proiecte frumoase și numerosi oameni minunați. M-a certat, m-a învățat, m-a transformat. Dar, mai mult decât atât, m-a trimis în multe călătorii. Cu o #valiză nouă.

retrospectiva 2015

Eu voi petrece Revelionul pe Valea Oltului, la Călimănești (de unde este una dintre gărgărițe), alături de unii dintre prietenii cei mai dragi mie. Să ne revedem cu bine în 2016, tot cu bagajul pregătit pentru următoarea călătorie! 🙂

[line]

Pentru că nu sunt deloc o zeiță a tehnologiei, țin să mulțumesc unor oameni care au împins #valiza de la spate. Mii de mulțumiri pleacă către Alex de la Cognistudio, omul responsabil pentru site-ul în ansambul său și cel care merită o medalie pentru cel mai răbdător om din univers. Ești mega-cool, Alex! 🙂

Și, tocmai când mă gândeam că ar fi cazul să îl mai scutesc pe săracul Alex de atâtea bătăi de cap, am dat peste campania de susținere a bloggerilor a celor de la Thecon, care oferă servicii de creare site. Așa că lista mea nesfârșită cu întrebări s-a îndreptat către ei. Drept urmare, acum le direcționez un set de mulțumiri tehnice pline de sinceritate. Pentru promptitiudine, seriozitate și implicare. Mulțumesc, băieți!

Absolventă de PR şi Turism, cu o dorinţă imensă de a explora fiecare colţ al lumii. Iniţierea unei conversaţii despre călătorii cu mine poate fi un angajament pe termen lung, căci ador să povestesc despre locuri, oameni şi culturi diverse. Şi nu mă prea pot opri!