2018 a fost un an extrem de plin. #Valiza, stabilitã deja la Londra de un an și jumãtate, s-a vãzut dusã la aeroport de multe ori, fie îndreptându-se cãtre o destinație îndepărtată mai însoritã, fie cãlãtorind cãtre alte locuri frumoase din Europa.

Cât despre mine, fata cu #valiza, trebuie sã admit cã am muncit mult și cã am fãcut mari sacrificii sã echilibrez balanța dintre un job full time + un master care îmi ocupã majoritatea weekend-urilor și cãlãtoriile minunate planificate pentru anul ce tocmai se încheie. Eu zic cã, la tragerea liniei, rezultatul vine cu un plus mare în fațã, asa cã tot ce îmi doresc este ca 2019 sã fie mãcar la fel de generos. Chiar dacã asta va veni cu multe provocãri, stres și responsabilitãți uriașe, așa cum s-a întâmplat cu predecesorul sãu.

Dar, cum nu vreau sub nicio formã sã mã prindã 2019 semi-lamentându-mã, hai mai bine sã scoatem împreunã din #valizã destinațiile anului 2018:

Am asteptat finalul lunii ianuarie cu un entuziasm care ar fi mutat munții din loc, având în permanențã undeva în minte ca fundal sonor ritmuri latino. Asta pentru cã mi-am dorit foarte mult sã ajung în Cuba, o experiențã care s-a dovedit incredibilă.

Deși am strãbãtut o mare parte din insulã în lung și-n lat si am vãzut niște locuri geniale, precum Havana, Varadero, Cayo Santa Maria, Trinidad și Vinales, ceea ce m-a impresionat cel mai tare au fost oamenii. Într-o țarã comunistã unde nu se gãsesc de niciunele, bucuria inocentã a cubanezilor este o adevãratã lecție de viațã. Iar talentul lor la salsa este de-a dreptul enervant!

Hasta la victoria siempre! Adicã, sã te duci neapãrat în Cuba!

De Paștele Catolic, în martie, am plecat într-o escapadã în naturã în Țara Galilor. Nu numai cã am dat peste peisaje superbe, orășele colorate la malul mãrii și o limbã imposibil de pronunțat, dar am și urcat pe vârful Snowdon, care, deși nu impresionează prin altitudine, o sã te bucure cu panorame memorabile.

De ziua mea și a #valizei, în aprilie, am plecat la Dubai.

Toate ideile preconcepute legate de aceastã destinație au fost complet eradicate, cãci orașul ăsta este cu siguranță impresionant. Așa cum am mai spus-o, Dubai nu este despre cultură. Dar e despre inovație! Despre o călătorie în viitor, despre proiecte îndrăznețe, despre viziune și despre a face imposibilul posibil. Dubai este despre superlative. Despre clădiri care sfidează gravitația, despre o infrastructură impecabilă, despre pârtii de schi și grădini de flori în mijlocul deșertului, despre insule artificiale incredibile și despre un ritm de dezvoltare cu care nu prea poți ține pasul.

Am fost și într-o excursie de-o zi la Abu Dhabi, cãci îmi doream de mult sã vãd moscheea Sheikh Zayed. Albul impecabil, cupolele spectaculoase încadrate de palmieri, sentimentul plăcut pe care îl ai când pășești cu picioarele goale pe marmura rece în deșertul dogoritor, toate fac ca vizita la moschee să fie o experiență minunată.

In iunie mi-am luat cea mai bunã prietenã și am plecat la Lisabona. Capitala portughezã ne-a întâmpinat cu soare, oameni prietenoși, petreceri pe strãzi în pantã și azulejos.

În plus, excursiile în afara orașului au fost absolut minunate. Sintra este cu siguranțã unul dintre cele mai colorate locuri în care am ajuns vreodatã, iar Praia da Ursa de lângã Cabo da Roca, cel mai vestic punct continental al Europei, pare de-a dreptul irealã.

În iulie am ajuns a 8-a oarã în Germania, devenind probabil țara pe care am vizitat-o de cele mai multe ori, urmatã îndeaproape de Italia (asta dacã nu punem la socotealã Grecia, unde am lucrat ca ghid si am ajuns de zeci de ori).

Am aterizat la Salzburg, oraș pe care l-am vãzut de trei ori și de care tot nu m-am plictisit. Și nici noua ocazie de a înfuleca bomboanele lui Mozart, din ambalajul lor roșu elegant, nu m-a deranjat prea tare!

De acolo, am plecat la Hallstatt, cel mai frumos orãșel austriac, pe care îmi doream sã-l vãd de mult. Și nu m-am oprit cu locurile de poveste, cãci urmãtoarea destinație a fost minunatul castel Neuschwanstein din Bavaria.

Cam cât de mult crezi cã mi-a plãcut vacanța, judecând dupã pozele de mai jos? 🙂

Probabil surpriza anului 2018 a fost Islanda. Nu spun cã nu mã așteptam sã fie frumos, ci cã nu existã poze suficiente, fie ele fãcute de cei mai talentați fotografi, care sã arate cât de minunatã este țara asta.

Da, întreaga experiențã îți va arãta o lume neatinsã de tehnologie, unde pur și simplu vei fi doar tu cu natura. În locurile mai puțin turistice! Noi am făcut turul insulei pe Ring Road și îți pot spune cu certitudine că în zonele nordice vei găsi multă liniște.

La finalul lui august am plecat în explorarea celei mai frumoase zone rurale din Anglia. Casele din piatrã de culoarea mierii din Cotswolds îți vor aminti de trecutul elegant al acestei țări, despre care ai citit în romane. Cel mai vizitat sat este Bibury, însă te asigur că vei vrea să te oprești în toate, măcar pentru o gură de aer proaspăt și multă liniște!

În octombrie am fãcut check-in-ul valizei cu destinația Praga. Capitala Republicii Cehe este un oraș incredibil de frumos, cu o istorie extrem de interesantă, cu un centru medieval superb, cu o viață de noapte animată, cu mâncare tradițională din belșug și cu multe locuri de bifat, chiar și într-un city break de weekend. Mi-a plăcut tare mult!

În noiembrie am plecat din nou în cãutarea soarelui și am ajuns pentru a doua oarã în Tenerife.

Chiar dacã a fost pentru doar câteva zile, escapada în cea mai vizitatã dintre Insulele Canare a însemnat ore întregi de relaxare sub palmieri, sangria pe sãturate și paella delicioasă. Și nu, n-aș mai fi vrut sã plec de pe plaja mea preferatã: Playa del Duque!

Ultimele zboruri din acest an au fost cãtre și dinspre România.

Știi cã familia este cea mai importantã atunci când, deși prețul e același, destinația nu este Singapore sau New Delhi, ci București! 🙂 Însã sentimentul de a te afla acasã de Crãciun este de neprețuit!

Ca sã nu mai spun că m-am bucurat de niște peisaje minunate în Poiana Brașov, acolo unde era o atmosferã de vacanțã absolutã. Iar zãpada de un alb imaculat mi-a amintit de cãrțile copilãriei. Tu de când nu te-ai mai dat pe derdelus? 🙂

Anul nou mã va gãsi înapoi la Londra, acolo unde voi sãrbãtori împreunã cu Claudiu și prietenii noștri încheierea lui 2018, admirând artificiile londoneze. Și da, am deja planificate o parte importantã din cãlãtoriile anului 2019, despre care nu voi dezvãlui, însã, prea multe. Un lucru e cert: va fi un an cu mult soare! 🙂

Ție, dragã cãlãtorule care scotocesti prin #valizã, îți doresc, ca la fiecare sfârșit de an, multe destinații frumoase în anul care urmeazã. Sã fie cu bilete de avion pentru toatã lumea!

Absolventă de PR şi Turism, cu o dorinţă imensă de a explora fiecare colţ al lumii. Iniţierea unei conversaţii despre călătorii cu mine poate fi un angajament pe termen lung, căci ador să povestesc despre locuri, oameni şi culturi diverse. Şi nu mă prea pot opri!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.