Locurile şi poveştile lui 2016 Diverse

2016 a fost un an bun, cu multe călătorii şi proiecte frumoase. Dar, mai presus de orice, 2016 a însemnat cel puţin 366 de zâmbete, pentru că pot spune cu certitudine că am zâmbit măcar o dată la fiecare 24 de ore. Desigur, pe perioada călătoriilor zâmbetometrul a fost clar dat peste cap!

Aşa cum am făcut-o şi în anul precedent aici, e momentul să privim puţin în urmă şi să parcurgem cronologic călătoriile din acest an minunat.

locurile și poveștile lui 2016

Am început în forţă 2016, pentru că pe final de ianuarie, când în ţară s-au înregistrat cele mai scăzute temperaturi ale iernii, am avut inspiraţia să fugim în Tenerife. Plaje vulcanice, papagali, palmieri, drumuri întortocheate printre munţi, paella şi temperaturi extrem de prietenoase. Asta am găsit în cea mai cunoscută insulă din arhipelagul Canarelor. Şi a fost minunat!

tenerife vacanta

În martie am descoperit pentru a doua oară eleganţa nelipsită din Milano. Am cutreierat străzile cu magazine luxoase de-o parte şi de alta, ne-am învârtit în jurul domului de nenumărate ori, am făcut selfie cu statuia lui Leonardo DaVinci, am mâncat pizza delicioasă şi ne-am plimbat de-a lungul canalului în pitorescul cartier Naviglio, unde am testat şi cel mai bun aperitivo din oraş.

Dar vacanţa aceasta nu a fost doar despre Milano. Din cel mai stilat oraş al Italiei am plecat cu trenul spre lacul Como, o minunăţie de loc, unde am explorat orăşelele Varenna şi Bellagio. Albastrul lacului, zăpada de pe vârfurile Alpilor şi clădirile colorate m-au convins: mă voi întoarce!

Următoarea oprire a fost Verona, un oraş în care romantismul se simte în aer la fiecare colţ de stradă. Dacă n-am fost atât de impresionată de povestea lui Romeo şi a Julietei (sorry, Shakespeare!), oraşul în sine mi-a plăcut enorm. Fiecare clădire are propria poveste, iar Piazza Bra este un loc excelent pentru a savura în tihnă un cappuccino, în timp ce admiri amfiteatrul roman din faţa ta.

milano verona lacul como

Pe final de aprilie, am sărbătorit un sfert de secol la Paris. „Always a good idea, but especially now!”, mi-am spus. Prin urmare, timp de 5 zile ne-am bucurat de farmecul parizian, am traversat Sena pe cele mai frumoase poduri ale sale, am răsfoit cărţi vechi, am admirat detaliile incredibile ale catedralei Notre Dame, am cutreierat străzile Cartierului Latin, am căutat-o pe Monalisa în Luvru, am retrăit entuziasmul copilăriei la Disneyland, ne-am pierdut printre artiştii din Montmartre, am mâncat delicioasele macarons de la Laduree, am privit cum apune soarele peste Turnul Eiffel din Montparnasse. Paris e cu siguranţă un oraş în care voi reveni în mod constant.

paris city-break

La sfârşitul lunii mai, am fost invitată de Holidayoffice să descopăr Antalya. Deja fusesem în Turcia de 4 ori, însă niciodată în cea mai renumită regiune de litoral a ţării. Aşadar, timp de o săptămână, am vizitat unele dintre cele mai frumoase hoteluri din Antalya (dintre care, Rixos Premium Belek este cel în care am petrecut cel mai mult timp), am făcut rafting, am mers la un SPA pe malul mării, am descoperit autenticitatea oraşului Antalya şi m-am relaxat la piscină cu un cocktail în mână, alături de nişte oameni extraordinari, cu care am rămas prietenă.

antalya 2016Luna iunie a fost rezervată ţării noastre. Am fost invitată de Asociaţia Travel Focus să descopăr Covasna, o regiune extrem de ofertantă, cu peisaje minunate şi o mulţime de activităţi din care să alegi. Am fost cazaţi la Grand Hotel Balvanyos, o unitate de cazare cu un SPA excelent, de unde am plecat în explorarea regiunii. Printre altele, am vizitat mofetele, am decorat turtă dulce împreună cu artiştii locali, am preparat kurtoskalacs, am mâncat pâine aburindă, proaspăt scoasă din cuptor, şi am practicat sporturi de aventură în apropiere de lacul Sf.Ana.

viziteaza covasna

De ce spun că luna iunie a fost dedicată României? Pentru că, imediat după ce m-am întors din Covasna, am fost invitată de Carmina Niţescu şi Turism Market să mă bucur de câteva zile în mijlocul naturii, la Potcoava Mountain Hideaway. Acolo, în Runcu, am făcut echitaţie pentru prima dată, am participat la Haidook Summer Festival şi am descoperit o destinaţie numai bună pentru o escapadă de weekend. Peisajele din jur sunt minunate!

potcoava mountain hideaway

În luna iulie am luat #valiza şi am plecat două săptămâni în Croaţia. Am descoperit Dubrovnik, unul dintre cele mai frumoase oraşe pe care le-am văzut până acum, cu zidurile sale de apărare, poveştile medievale şi plajele de lângă cetate. De acolo, am explorat Coasta Dalmată, unde ne-am relaxat pe cea mai renumită plajă din Croaţia (Zlatni Rat) şi am încheiat prin a ne minuna în faţa spectacolului de la Plitvice. Nu înainte de a da o tură prin Bosnia-Herţegovina, unde am descoperit Mostar, un orăşel de poveste, care te face să uiţi de gloanţele din clădiri şi de trecutul recent sângeros al ţării.

croatia 2016

Vara n-ar fi vară fără o escapadă la mare. Desigur, au fost mai multe în 2016, dar se remarcă cea de la Blaxy Premiun Resort, un proiect ambiţios care vrea să aducă Antalya în România. Pe lângă serviciile în sine, hotelul se bucură de o amplasare foarte frumoasă, pe plaja din 23 august. Mai intimă, mai autentică, mai altfel decât cele aglomerate din Mamaia.

Hotelul se întinde pe o suprafaţă mare, este aerisit şi culorile deschise din cameră, în alb şi bleu, îţi dau o stare de bine. În plus, mi-au plăcut programele de animaţie din amfiteatru, activităţile sportive de la piscină şi de pe plajă, dar şi zona împădurită prin care treci ca să ajungi la şezlongul de pe malul mării.

blaxy hotel

Luna august nu a început oricum, ci cu un alt check-in al #valizei în aeroport. Pe 1 august mă îndreptam către spectaculoasele plaje din Algarve, la invitaţia celor de la Cocktail Holidays. În săptămâna petrecută în Portugalia am uitat că uneori există nori pe cer, am mâncat pasteis de nata la micul-dejun, prânz şi cină, am simţit entuziasmul exploratorilor de altădată, am luat la rând plajele incredibile de la oceanul Atlantic şi am descoperit colorata arhitectură portugheză. Deşi nu îmi place să fac topuri şi comparaţii, Algarve este probabil cea mai bună destinaţie de plajă din Europa!

algarve portugalia

Imediat ce m-am întors din Portugalia, mi-am redirecţionat atenţia către ţara noastră. Astfel, am plecat într-o mică excursie la Târgu-Mureş, un oraş frumos, pe care trebuie să îl vezi şi tu cât mai curând. Acolo, am descoperit cel mai interesant concept hotelier din România: hotel PRIVO. Pentru că am fost dintotdeauna fascinată de contrastul dintre vechi și nou, am vrut să văd cum este să faci doar doi pași între secolul 19 și secolul 21. Căci PRIVO este alcătuit dintr-o clădire modernă, minimalistă, cu camere în care cada se află în mijlocul camerei, şi o vilă istorică, cu mobilier vechi şi candelabre elegante. Cu siguranţă este una dintre cele mai plăcute experienţe hoteliere avute până acum în România.

Hotel PRIVO

Destinaţia lunii octombrie a fost Anglia. Fusesem deja în Londra, aşa că ne-am dorit să descoperim nişte locuri mai puţin cunoscute de turiştii din întreaga lume. Aşa că ne-am orientat către comitatul Dorset, unde am stat în Bournemouth, un orăşel foarte frumos de la malul mării. Ne-am minunat de ţărmul accidentat de pe Jurassic Coast, am vizitat Highcliffe Castle, un loc parcă scos din cărţile scrise de Jane Austen şi am străbătut în lung şi-n lat Salisbury, un orăşel medieval tare frumos, aflat lângă Stonehenge. Da, Anglia ocupă un loc special în #valiză!

anglia dorset

Când apar primii fulgi de nea, simţi nevoia unui loc cozy, unde să te încălzeşti lângă şemineu, să bei o cană cu vin fiert sau să citeşti o carte bună, privind din când în când la peisajul alb care se desfăşoară dincolo de fereastră. Ei bine, am descoperit ceva mai mult de atât: un conac transilvănean autentic, unde fiecare cameră spune o altă poveste. Conacul Brătescu este un hotel boutique din Bran unde te sfătuiesc să ajungi cât mai curând, căci te vei bucura de câteva zile de linişte, într-un cadru intim, dar elegant, în acelaşi timp. Atenţia pentru detalii şi ospitalitatea sunt de trecut la punctele forte.

Mi-a făcut mare plăcere să petrec mini-vacanţa de 1 decembrie aici, aşa că te sfătuiesc să îl pui pe listă pentru 2017!

conacul bratescu

Ultima destinaţie din 2016 a fost Berlin, călătorie pe care i-am făcut-o cadou lui Claudiu de ziua lui. Deşi asta s-a întîmplat pe 13 noiembrie, el a trebuit să aştepte până în decembrie, pentru ca eu să fiu sigură că s-au deschis toate cele 60 de pieţe de Crăciun din oraş! 🙂

Berlin ne-a plăcut mult. Are un aer cosmopolit, clădiri intersante, graffiti-uri în cele mai neaşteptate locuri, monumente şi muzee, care contrastează puternic cu trecutul politic al ţării. Pentru că n-ai cum să nu remarci inflenţele sovietice din timpul Războiului Rece sau să ţi-l imaginezi pe Hitler într-un marş hotărât pe sub Poarta Brandenburg.

Mai mult decât atât, pieţele de Crăciun sunt magice. În cele câteva zile petrecute în oraş am admirat sute de decoraţiuni, am privit cu entuziasm la zonele luminate ale oraşului şi am băut vin fiert cu rom. Imediat după întoarcerea în ţară, a avut loc atacul terorist. Însă amintirile frumoase nu au fost afectate în niciun fel, pentru că trebuie să înfruntăm astfel de situaţii, nu să ne lăsăm cuprinşi de teama. Prin urmare, te sfătuiesc să vizitezi Berlin în 2017!

berlin

Trăgând linie şi adunând, rezultă o mulţime de destinaţii şi amintiri pe care le-am adăugat în #valiză în 2016. Pentru că, într-adevăr, a fost un an bun! Însă cu siguranţă 2017 va fi cel puţin la fel de generos, căci se întrevăd şi mai multe călătorii, în destinaţii mai îndepărate.

În final, nu-mi rămâne decât să îţi urez an nou excepţional, cu fericire interminabilă, indiferent în ce constă asta pentru tine. Dar, din moment ce scotoceşti prin #valiză, bănuiesc că şi tu îţi doreşti multe călătorii frumoase în 2017. Aşa că… fingers crossed, să fie cu multe bilete de avion anul viitor! #2017călător

valiza cu calatorii

Cristina Stoica

Absolventă de PR şi Turism, cu o dorinţă imensă de a explora fiecare colţ al lumii. Iniţierea unei conversaţii despre călătorii cu mine poate fi un angajament pe termen lung, căci ador să povestesc despre locuri, oameni şi culturi diverse. Şi nu mă prea pot opri!