Ce s-a întâmplat la Romanian Digital Travel Conference 2016 Diverse
Pe 19 aprilie la Sheraton a avut loc Romanian Digital Travel Conference 2016, un eveniment dedicat dezvoltării afacerilor din domeniul turismului prin intermediul instrumentelor marketingului online, unde #valiza a fost prezentă ca ambasador.

Înainte de a trece în revistă tot ce am aflat sau ne-am reamintit la conferință, vreau să trasez niște linii generale și să spun de ce mi-a plăcut la #RDTC2016:

-atmosfera a fost relaxată, degajată, prietenoasă;

-s-a vorbit despre chestiuni practice, cu aplicabilitate imediată în industria turismului, și asta cred că a ajutat într-o destul de mare măsură reprezentanții agențiilor de turism/unităților de cazare prezenți la eveniment;

-speakerii s-au implicat în proporție de 100% în prezentările lor și au interacționat cu publicul;

-logistica evenimentului a fost ireproșabilă;

-invitatul-surpriză (Daniel Buzdugan) chiar m-a surprins, pentru că am descoperit în el un om simplu, modest, un iubitor de călătorii care pune un mai mare preț pe experiențele frumoase, mai degrabă decât pe extravaganță. M-am bucurat să constat că este un călător, și nu doar un turist. A povestit, desigur, cu farmecul său caracteristic și a revigorat cumva atmosfera de la conferință;

-follow-up-ul evenimentului a fost tratat cu profesionalism, astfel că informațiile primite în urma conferinței au fost bine centralizate.

Romanian Digital Travel Conference 2016

materiale conferinta

Așadar, ziua a început cu o întâmpinare călduroasă din partea organizatorilor și cu un croissant pufos cu unt, alături de o cafea ce a făcut lucrurile muuuult mai clare. Mi-am luat badge-ul, m-am reîntâlnit cu oameni din industria turismului pe care am avut șansa să îi cunosc deja, mi-am ocupat locul în zona rezervată ambasadorilor și am așteptat să înceapă prezentările.

badge-uri

mic dejun conferinta

Speakerii evenimentului au fost oameni pe care îi admir și mi-a făcut plăcere să ascult sfaturile, opiniile și recomandările lor în materie de marketing online, aplicate pe domeniul turismului.

SPEAKERI

Mădălin Măncilă (Traveo) ne-a convins pe toți că, fie că acceptăm sau nu, Marketing is Everything. Marketingul creează cerere, influențează comportamente, provoacă oamenii, dă viață personajelor, creează nevoi și dorințe inutile. Mădălin are puterea de a inspira și motiva audiența sa, așa că nu-i de mirare că a fost desmnat cel mai bun speaker al conferinței în urma completării formularului de feedback de către participanți.

Marketing este peste tot

marketing

Cristi Ursea a fost colegul meu de facultate la FJSC și sunt tare mândră să îl văd acum în postura de speaker la o conferință de travel. El a făcut o radiografie a călătorului digital din secolul 21, în urma căreia se pot trage niște concluzii: acest călător al zilelor noastre este foarte atașat de tehnologie, așa că își consumă pasiunea pentru călătorii pe toate canalele de Social Media: Facebook, Instagram, Pinterest, Youtube, Snapchat. El caută povești bine spuse, vrea să i se câștige încrederea, își dorește să fie întâmpinat cu informații despre destinația în care călătorește pe toate canalele de comunicare. De ce să nu profităm de asta?

IMG_5294

IMG_5297

oameni din online

Cristian Ignat (Canopy) a vorbit despre importanța focusării pe clienții deja existenți, cărora să le câștigi treptat încrederea și pentru care să creezi un simț al apartenenței la brand. Asta poate fi mai avantajos din punctul de vedere al conversiei decât atragerea unor clienți noi.

The old way to grow a business: build a brand, advertise, build customers.

The new way to grow a business: create the customers, they’ll build your brand.

gtg

Surprinde-ți clientul

Eugen Potlog (Conectoo) a susținut cu entuziasm e-mailul ca fiind încă cel mai preferat canal de comunicare între branduri și clienți. Mi s-a părut că a venit cu sfaturi practice utile pentru o campanie reușită de email marketing, vorbind despre cum se face segmentarea publicului, astfel încât consumatorii să aibă parte de o experiență personalizată. Formularul de abonare la newsletter, istoricul de călătorii al clienților deja existenți, istoricul de navigare, toate acestea vin în ajutorul construirii unei campanii de e-mail marketing care să-și atingă obiectivele.

e-mail marketing

gtgkk

jjk

Matei Psatta (Leo Burnett) este un alt speaker cu care am în comun Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București, mai cu seamă că tatăl său este unul dintre cei mai apreciați profesori ai facultății (Sorin Psatta). El a vorbit despre necesitatea de a crea mesaje cât mai simple și mai eficiente, pentru că atenția consumatorilor devine din ce în ce mai greu de atras și păstrat. Situația este cu atât mai dificilă cu cât pentru consumatori nu contează dacă 94% dintre branduri ar dispărea.

Tot Matei a dat exemplul Apple. Se spune că Apple este printre puținele companii de succes care nu folosesc Social Media. Dar este, de fapt, una dintre companiile cu cea mai puternică prezență în social media, prin intermediul consumatorilor săi. Pentru că folosesc canalele de comunicare altfel. Ca mijloc, nu ca scop. Și aici am văzut legătura cu ceea ce a spus și Cristi Ignat anterior: create the customers, they’ll build your brand.

Picture1

Raluca Mureșan (Trip to Romania) a vorbit despre video drept cea mai bună metodă de promovare online a destinațiilor turistice. Și eu cred că un video reușit poate avea un impact foarte mare asupra consumatorului și poate accelera decizia de achiziționare a unui pachet turistic. Pentru că este metoda prin care clientul se va simți cel mai aproape de o posibilă destinație, va avea senzația falsă de am fost acolo. Raluca a oferit sfaturi despre cum trebuie să arate un video reușit și ne-a dat exemple concludente în acest sens, astfel că, preț de câteva minute, toată sala a plecat într-o vacanță virtuală.

video de calatorie

Tocmai ce am primit cadou o cameră video, așa că foarte curând vor apărea și filmări din vacanțele pe care le scoatem din #valiză! 🙂

Adrian Horvat (2Parale) a adus în prim-plan avantajele unui program de afiliere, atât din perspectiva unui business de travel, cât și din cea a afiliatului.

ljlj

afiliere

Alex Filip, fondatorul Eventur și organizatorul celorlalte două ediții RDTC, a vorbit despre aplicațiile mobile, deoarece statisticile care arată că traficul de mobil a depășit în ultimii ani traficul de desktop nu mai sunt o surpriză pentru nimeni. Prin urmare, este crucial ca un business din turism să își dezvolte propria aplicație de mobile sau să fie prezent în alte aplicații cu un public relevant.

Alex a tras un semnal de alarmă și cu privire la companiile care nu investesc suficient în campaniile Adwords, un exemplu fiind Paralela 45, care nu este pe primul loc în rezultate după căutarea numelui agenției, ci o librărie. Chiar dacă există o editură cu același nume, tot e nevoie de o schimbare în abordarea strategiei de mobile a agenției de turism. Tot el a dat exemple de AȘA DA din categoria site-urilor mobile friendly.

mobile friendly

Alex Filip a vorbit și despre Bucharest City App, cel mai recent proiect al grupului Eventur, o aplicație de mobil de care Bucureștiul chiar avea mare nevoie. Dacă nu ai instalat-o încă, te sfătuiesc să o faci cât mai repede. Pe mine mă ajută tare mult să îmi organizez wishlist-ul locurilor faine din București și mereu aflu de câte un eveniment interesant doar intrând pe aplicație. Atât turiștii străini, cât și locuitorii Bucureștiului ar trebui să îi mulțumească lui Alex și echipei sale pentru un efort imens de care autoritățile din turism n-au fost în stare.

Iată rezultatele pe care le-a avut aplicația până în prezent:

Picture3

Ana Smădeanu, împreună cu agenția Seven Media, a făcut o cercetare de piață în urma căreia a aflat cât de digitizat este turismul românesc. Rezultatele le poți citi și tu dintr-un ebook gratuit, pe care îl găsești pe site-ul conferinței, pregătit pentru descărcare.

lhkkh

lkkbh

Acestea au fost prezentările din cadrul evenimentului moderat de Anita Panait (KOON). #Valiza a fost tare bucuroasă să fie prezentă, și mai ales în calitate de ambasador.

IMG_5311

la microfon

13062017_776291095840631_8634078818928084481_n

13012844_776291525840588_6145750358040365862_n

IMG_5333

daniel buzdugan

Mai multe imagini de la #RDTC2016 găsești aici. De asemenea, centralizatorul postarilor de pe retelele sociale care includ hashtagul evenimentului #RDTC2016 poate fi accesat aici. Și mai poți vedea un infografic cu feedback-ul participanților aici.

Mie chiar mi s-a părut interesantă ediția a III-a a Romanian Digital Travel Conference și sper să ajung și la următoarea. Poate că mulți dintre participanți știau unele lucruri discutate la conferință, dar cred că un astfel de eveniment are cel puțin meritul de a-ți face ordine prin idei și a te ajuta să îți alcătuiești mult mai ușor o nouă strategie în online.

Eventur și Friends 2.0 merită un rând de aplauze!

friends 2.0

Vizual #RDTC2016


Cristina Stoica

Absolventă de PR şi Turism, cu o dorinţă imensă de a explora fiecare colţ al lumii. Iniţierea unei conversaţii despre călătorii cu mine poate fi un angajament pe termen lung, căci ador să povestesc despre locuri, oameni şi culturi diverse. Şi nu mă prea pot opri!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *