Impresii, povești și travel tips din California. Un traseu de peste 3000 km, cu peisaje spectaculoase și amintiri pentru o viață.

Poveștile despre California trebuiau să iasă de câteva zile din #valiză. Doar că procesul de acomodare și reîntoarcerea la fusul orar GMT+2 au fost extrem de complicate. În câteva nopți n-am închis un ochi și, cu toate acestea, nici productivă n-am fost. Pentru că m-am tot străduit să adorm, astfel încât să nu arăt ca un zombie în următoarea zi la serviciu. Nu prea mi-a ieșit, așa că de vreo săptămână casc încontinuu, chiar și în compania celor mai interesanți oameni.

Dar somnul nu are evoluția cea mai îngrijorătoarea în contextul parametrilor procesului de reacomodare. Chiar dacă am fost plecată doar 17 zile, întreaga experiență a părut de mult mai lungă durată și pare că a avut efecte profunde la nivelul entuziasmului meu într-o lume fără palmieri.

De ce?

Pentru că m-am întors de la 35+ într-o Românie gri și înfrigurată, de mai aveam puțin și intram în hipotermie. Pentru că trec pe lângă Universitate și Politehnică și fac inevitabil o comparație mintală cu ce-am auzit despre Berkley și Stanford. Pentru că au dispărut cele 5 benzi pe sens și traficul din București pare mai haotic ca oricând. Pentru că nimeni nu îmi mai zâmbește la fel de prietenos ca în San Francisco, chiar dacă l-am călcat pe picior la metrou cu niște tocuri de 12 cm. Pentru că nu mai am nicio scuză să mănânc junk food (în State, și conștiința mea era de acord cu o porție large de cartofi prăjiți- doar ce altceva ai putea mânca?). Pentru că valurile, surferii și Pacificul au rămas la celălalt capăt al lumii.

Dar, să lăsăm negativismele de-o parte. A venit momentul să intrăm împreună în atmosfera californiană (am alături o cafea imensă, căci nu mi-am revenit nici acum), cu palmieri la stânga, palmieri la dreapta, apusuri superbe și temperaturi de super-vară. Așadar, în premieră absolută, scoatem din #geamantanul nostru călător primele impresii din….Caaaaaaliforniaaaaaa (acum trebuie să îți sune în cap o intonație tip Floriiiiiin Călinescuuuu).

California 15

Închirierea mașinii

Primul lucru pe care trebuie să îl știi e că îți trebuie neapărat o mașină. Dacă nu o rezervi online în prealabil, te duci frumușel la aeroport și alegi oferta uneia dintre cele 2132038482 de companii care oferă servicii de rent-a-car. Noi am început turul din Los Angeles, așa că am testat piața din cadrul aeroportului LAX și ne-am hotărât să alegem un Chevrolet Equinox de la Alamo. Prețul a fost de 1200 dolari, pentru 17 zile, cu drop-off în San Francisco, fără limită la mile, toate asigurările din lume incluse și taxă pentru șofer under 25. Desigur, cu cât este mai mică mașina, cu atât scad și prețurile.E drept că după câteva zile ne-a apărut în bord mesaj că trebuie să schimbăm uleiul, dar nu ne-am supărat prea tare, pentru că oricum urma să plecăm spre San Diego, așa că am ne-am abătut foarte puțin de la drum spre aeroport și am schimbat Chevroletul cu un Hyundai Santa Fe Sport.

La toată afacerea cu mașina trebuie să mai iei în calcul parcările și, desigur, benzina. Cea din urmă are un preț fluctuant, în funcție de zonă și de cât de mare nevoie este de ea. De exemplu, lângă aeroport sau în zonele deșertice și pustii era mult mai scumpă decât în cartierele mai puțin exclusiviste din orașe sau în orășelele mai mici de pe traseu. Am văzut prețuri variind între 2,60 și 4 dolari/ gallon. Adică, fâcând conversia în litri ( 1 gallon=3,78 l), cam între 68 cenți și 1 dolar pe litru.

În plus, ai nevoie de combinația Internet+Google Maps astfel încât planul tău de vacanță să meargă ca pe roate. Patru roate 🙂 . În rest, drumurile din California sunt impecabile și va fi o plăcere să conduci, chiar dacă este vorba de o distanță mai lungă. Te previn că în orașe ( LA, San Francisco, Vegas) se formează uneori ambuteiaje la orele de vârf, dar doar pe anumite porțiuni. De ce se întâmplă totuși treaba asta, dacă sunt 5 benzi pe sens? Pentru că fiecare omuleț are propria mașină, pe care o scoate zilnic din garaj. De aceea, există o bandă specială pe care poți merge mai repede, destinată mașinilor cu cel puțin 2 pasageri. Astfel, prin banda car pool only, se încurajează reducerea poluării și decongestionarea traficului. Cool, nu?

Cazarea

Pentru că ne-am petrecut cea mai mare parte din timp alergând veseli de colo-colo, noi n-am dat prea mare importanță cazării. Am optat pentru case pe airbnb.com (vorbim curând și despre astfel de variante), ne-am cazat pe ultima sută de metri la moteluri, dar am stat din întâmplare și la hoteluri cu pretenții. Chiar și așa, n-am cheltuit mai mult de 35 /noapte de persoană (ceea ce în SUA înseamnă extrem de puțin). Așa că ne-au rămas mai mulți bani să ne distrăm! 🙂

Traseul

Cele 17 zile în California nu au fost petrecute numai în California. Pentru că am bifat și Arizona, și Nevada pe traseu. A fost cu siguranță cea mai complexă vacanță de până acum și cred că este genul ăla de roadtrip pe care ți-l vei aminti mereu. Din categoria young, wild and free.

Los Angeles

Am început cu Orașul Îngerilor și plajele din împrejurimile sale. Am călcat pe stelele de pe Walk of Fame, ne-am întâlnit cu un Michael Jackson impostor, am făcut poză cu semnul de la Hollywood, am intrat în bula de perfecțiune numită Beverly Hills și am admirat casele milionarilor. Ne-am bucurat de apusul superb de la Venice Beach, am tras la țintă în parcul de distracții de la Santa Monica Pier, ne-am relaxat pe Malibu Beach și am admirat peisajele tipic californiene în Laguna Beach. În plus, am petrecut o zi genială la Universal Studios, în compania Minionilor și a dinozaurilor din Jurassic Park.

Citește și: Plajele din Los Angeles

De ce este Los Angeles exact ca în filme

Carte de citit în avion

Pe autostradă în Los Angeles

Zgârie nori în Los Angeles

Poza cu semnul de la Hollywood

Michael Jackson pe Walk of Fame

Apus în California

San Diego

Distanța LA-San Diego: 120 mile/193 km

În San Diego mi-aș fi dorit să fi stat mai mult. Este locul cel mai sunny din întreaga Californie, unde spiritul Mexicului se simte cel mai bine (fiind extrem de aproape de graniță). Am făcut snorkeling printre peștișori multicolori și ne-am distrat cu focile de pe plaja din La Jolla, am savurat mâncare mexicană la un restaurant tradițional, ne-am plimbat prin zona orașului istoric, ne-am dat într-un carusel cu căluți (exclusiv pentru copii) și am privit skyline-ul noaptea de pe insula Coronado.

Palmieri în La Jolla

Skyline-ul din San Diego

Marele Canion

Distanță San Diego-Marele Canion: 547 mile/880 km

Și am ajuns la un moment dat în Arizona. Cactuși și pălării western. Plus peisaje superbe. Zona South Rim a Marelui Canion este spectaculoasă. Nu ne-am putut dezlipi ochii de la priveliște minute în șir când am ajuns. Și nici apoi! Povestim curând despre cum am căutat căprioare, ne-am plimbat pe marginea prăpastiei și am ajuns să ne cazăm în cel mai tare hotel din parcul național pe bani puțini!

Motel în Arizona

Pustietate în Arizona

Peisaj superb Marele Canion

Vis Marele Canion

Citește și Cum te lasă Marele Canion fără cuvinte

Antelope Canyon

Distanță Marele Canion-Antelope Canyon: 112 mile/ 180 km

Probabil toată lumea îl știe de pe coperțile revistei National Geographic. Dar nu mulți știu exact unde se află. Ei bine, în Arizona. Bine protejat și întreținut de indienii navajo, pentru că este proprietatea lor. E o senzație unică să te plimbi prin canionul ăsta, te asigur! Ca bonus, ne-am mai întâlnit și cu un șarpe cu clopoței, spre fericirea băieților.

Las Vegas

Distanță Antelope Canyon- Vegas: 280 mile/450 km

Este clar locul cel mai nebun de pe pământ. Am înțeles perfect din momentul în care am ajuns de ce i se spune Sin City. Nu există viciu sau fantezie pe care să nu le poți satisface aici. Dacă îți imaginai că reputația Vegasului e exagerată, wrong! Este exact la fel ca în filme. Și mai mult de atât, când experimentezi pe pielea ta. Oricât ți s-ar povesti despre hotelurile alea, tot vei fi surprins de opulența lor. Și cazinourile te spală pe creier, pe cuvânt de om care credea și susține în continuare că păcănelele sunt cea mai mare prostie de pe planetă, dar care s-a luat la trântă cu ruleta câteva ore bune! 🙂 Vegas se ridică cu certitudine la înălțimea renumelui său!

Las Vegas semnul de la intrare

Jocuri noroc Las Vegas

Priveliște de sus Las Vegas

Fântânile de la Bellagio

Citește și What happens in Vegas…

Death Valley

Distanță Las Vegas-Death Valley: 150 mile/ 241 km

Nu puteam rata cel mai fierbinte loc din lume, nu? Și chiar așa a fost: fierbinte, dar cu un vânt atât de puternic, mai-mai să mă trimită până în Oklahoma. Deșert, peisaj lunar, supercalifragilistic!

Valea Morții vânt

Parcul Național Yosemite

Distanță Death Valley- Yosemite: 231 mile/ 370 km

Lanțul muntos Sierra Nevada este cu adevărat impunător. Și poți observa cel mai bine asta în Yosemite, unde peisajele îți taie răsuflarea, cum spune un frumos clișeu. Cu urșii nu ne-am întâlnit, dar am fost tare fericită să îmbrățișez un arbore sequoia. Bine, o minusculă parte a trunchiului său imens! 🙂

Vacanță în Yosemite

Parcul Național Yosemite

Seqoia gigantea

Google Headquarters (Mountain View)

Distanță Yosemite-Mountain View: 160 mile/ 257 km

Și am ajuns la Google, unde am văzut cum un management deștept știe să își stimuleze angajații. Unde totul este colorat în roșu, verde, albastru și galben. Și unde ne-am bucurat de exclusivitatea unor birouri goale, așa cum au fost ele lăsate de googlers vineri după-amiaza. Un singur cuvânt: AWESOME!

Vizită la Google

San Francisco

Distanță Mountain View- San Francisco: 35 mile/ 56 km

Ultima destinație de pe Coasta de Vest a fost San Francisco, cel mai friendly oraș american. Total atipic: cu niște căsuțe de poveste, pe fundalul unui skyline tradițional american, cu un Golden Gate pe care l-aș fi vrut în ceață, cu o diversitate etnică minunat de omogenă, cu cea mai mare comunitate gay din lume și cu cea mai reunumită închisoare, Alcatraz. San Francisco face pe oricine să se simtă acasă!

Căsuțe victoriene San Francisco

Union Square San Francisco

Podul Golden Gate

Fishermens Wharf

Închisoarea Alcatraz

Citește și Vizită la Alcatraz, cea mai faimoasă închisoare din lume

15 experiențe de neratat în San Francisco

Concluzia

17 zile de vacanță. Nici măcar un nor pe cer. Multe grade Fahrenheit în termometru. Peste 3000 km parcurși. Sute de palmieri. Zeci de dune de nisip în deșert. Mii de luminițe ale orașelor. Milioane de dolari rămase în cazinouri. O grămadă de peisaje incredibile. Nenumărate amintiri!

P.S. Am acumulat atât de multe amintiri în #valiză, încât nu le putem scoate pe toate odată. Așa că stai pe aproape, urmează multe-multe povești californiene, căci vom lua pe rând fiecare punct de pe traseu. Să stai cu ochii și pe pagina de Facebook, urmează să apară un cadou pentru tine din vacanță, drept recompensă pentru că scotocești mereu prin toate #buzunarele valizei!

Absolventă de PR şi Turism, cu o dorinţă imensă de a explora fiecare colţ al lumii. Iniţierea unei conversaţii despre călătorii cu mine poate fi un angajament pe termen lung, căci ador să povestesc despre locuri, oameni şi culturi diverse. Şi nu mă prea pot opri!